Naša škola využíva najmodernejšie prezentačné technológie vo vyučovacom procese.
Na našej škole máme 4 multimediálne učebne vybavené interaktívnou tabuľou a tiež hlasovacím zariadením.
Čo je interaktívna tabuľa?
· Je to moderná pomôcka na zefektívnenie vyučovania s dôkladným využitím IKT.
· Je to elektronické zariadenie, ktoré umožňuje živo-interaktívne pracovať .
·
Obraz
monitora
počítača sa premieta pomocou projektora priamo na tabuľu,
žiaci a učitelia môžu elektronickým perom na premietaný obraz priamo
na tabuli pracovať (písať, kresliť, zvýrazňovať, dopĺňať, vkladať
obrázky....
·
Z odpovede pri
tabuli môže učiteľ získať písomný záznam – to čo žiak napíše na tabuľu je možné
vytlačiť na tlačiarni.
·
Všetko, čo je
počas hodiny prezentované na tabuli, - všetko, čo počas hodiny žiaci na tabuľu
napísali - poznámky, obrázky, obrázky, cvičenia... na utvorení, ktorých sa
počas vyučovacej hodiny žiaci aktívne podieľali) je možné vytlačiť, či poslať
mailom. Žiakom teda odpadá nutnosť opisovať poznámky z klasickej tabule a čas,
ktorý tým získajú je možné využiť na aktívnu činnosť pri práci s tabuľou.
·
Využijeme
všetky zdroje informácií - HDD, CD, DVD, Internet ...
Na interaktívnu tabuľu môžeme premietnuť akýkoľvek obraz z HDD počítača,
internetu, tiež multimediálne CD, učivo je možné doplniť videom premietaním
priamo na tabuľu...
·
učenie
priťahuje pozornosť žiakov.
·
učivo je
prezentované naživo - všetko priamo z tabule.
·
vyučovanie sa
stane viac "pre oči" a tým je aj lepšie pochopiteľné.
· Interaktívne tabule spestrujú vyučovanie a pomáhajú premeniť tradičnú školu na modernú.
·
nadšenie a
silnú motiváciu byť súčasťou živého diania v triede a pri tabuli
·
nové impulzy
pre všetky zmysly
·
možnosť
spoluvytvárať hodinu
·
odpadne mu
nutnosť všetko opisovať
·
môže lepšie
spolupracovať s ostatnými
·
na
hodinách môže viac tvoriť a byť aktívny
Ako funguje hlasovacie zariadenie?
"Skúšanie je hračka, skúšanie je klikačka,
Vzájomnú komunikáciu žiakov s učiteľom podporuje aj využívanie hlasovacieho zariadenia
· Učiteľ môže vyskúšať celú triedu v priebehu niekoľkých sekúnd s okamžitým vyhodnotením výsledkov. Umožňuje mu to nový spôsob vyučovania a testovania pomocou hlasovacieho systému.
·
Testovanie
prebieha úplne jednoducho. Žiaci si pri skúšaní zoberú svoje číslo hlasovacieho
zariadenia a systém automaticky rozpozná, kto a ako odpovedal a kto bol
neprítomný.
·
Učiteľ zadá
otázku (napr. Kto napísal báseň Žabiatko?) a ponúkne na výber niekoľko
alternatív (1. – E. Čepčeková, 2. – Ľ. Podjavorinská, 3. – K. Bendová ). Po
vyzvaní stlačia žiaci na svojich klikeroch požadované číslo, na základe
čoho systém rozpozná, kto a ako odpovedal a všetky odpovede si uloží do
pamäte. Pedagóg má potom k dispozícii široké možnosti výstupov - podrobnosti o
odpovediach žiakov, prehľady o jednotlivých otázkach, vyhodnotenie podľa
jednotlivých tried a pod.
·
Efektivita
interaktívneho vyučovania je mnohonásobne vyššia ako u toho klasického, ale ak
sa k tomu pridá aj možnosť hlasovania, je to už skutočná revolúcia vo vyučovaní.
„Žiaci sú totiž nútení byť aktívni, reagovať na otázky odpoveďami a
učiteľ tak môže od nich počas 45-tich minút získať obrovské
množstvo odpovedí.
· Takéto vyučovanie zvyšuje nielen vedomostnú úroveň žiakov, ale prostredníctvom intenzívneho zážitku na hodine rozvíja aj emocionálnu a tvorivú stránku ich osobnosti